دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم مطرح کرد؛

توجه ویژه وزارت علوم و مقامات عالی به رفع مشکلات به عنوان نیاز اساسی کشور 

توجه ویژه وزارت علوم و مقامات عالی به رفع مشکلات به عنوان نیاز اساسی کشور 
مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: موضوع رفع مشکلات کشور به عنوان نیاز اساسی و جدی همواره مورد تاکید وزارت علوم و مقامات عالی کشور قرار گرفته است.
کد خبر : 818870

به گزارش خبرنگاره حوزه آموزش و پژوهش خبرگزاری آنا، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش در چهارمین رویداد الگو‌ها و راهکار‌های نوین در همکاری دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت گفت: در چند سال اخیر اثربخشی سرمایه گذاری‌ها وفعالیت‌های علم و فناوری بر بهبود وضعیت جامعه و رفاه مردم مطرح بوده است. 

وی افزود: ارتباط فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی با نیاز‌های صنعت و رفع مشکلات و کمبود‌ها همواره به عنوان یک نیاز اساسی مورد توجه وزارت علوم قرار گرفته است و مقامات عالی کشور به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته اند. 

سیف تصریح کرد: همکاری صنایع و دانشگاه‌ها تفاوت‌هایی در حوزه‌های مختلف دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون باید برای تقویت آن‌ها تلاش کرد. 

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان اینکه با امکانات در دسترس باید این تفاوت‌ها را شناسایی کنیم و الگو‌های مرتبط را متناسب با بخش‌های گوناگون به منظور رفع نیاز‌های جامعه در نظر بگیریم، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها در چهارچوب یکسان ساماندهی نمی‌شوند و استفاده از تکنیک‌های متفاوت در این زمینه امری لازم است.

وی تاکید کرد: با پیشرفت علم و فناوری و روش‌های جدید در دنیا ایده‌های جدید مطرح می‌شوند. برای مثال، آموزش‌های حضوری با شیوع کرونا در قالب نوین با عنوان آموزش‌های مجازی ادامه یافت که از این تکنولوژی می‌توان همواره استفاده کرد و از آن بهره برد. 

سیف ادامه داد: باید با استفاده از تجارب و الگو‌های مختلف بتوانیم روابط صنعت و دانشگاه‌ها را گسترده‌تر کنیم تا مشکلات جامعه کمتر شوند. بروز رسانی و استفاده از الگو‌های جدید در ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها امری قطعی است و امیداریم به دانشگاه‌ها کمک کننده باشند. 

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: امسال ۸۸ ایده به هفته پژوهش ارسال شده و حدود ۶۷ عدد از آن تائید و سپس چاپ شده است که در این زمینه مجموعه‌ای با عنوان کتابچه در حال تهیه است و از ۶۷ نمونه قابل قبول ۱۱ طرح ارائه می‌شوند که ۳ نفر را انتخاب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته